Pradžia

Istorinio Lietuvos mažųjų žaidynių sezono pradžioje – unikali galimybė projekto dalyviams pedagogams

2023-01-06
Istorinio Lietuvos mažųjų žaidynių sezono pradžioje – unikali galimybė projekto dalyviams...

Seminaru ugdytojams Šiauliuose pradėtas devintasis Lietuvos mažųjų žaidynių sezonas. Projekto įvadiniuose mokymuose susirinko daugiau nei 160 ikimokyklinio ugdymo pedagogų iš Šiaulių apskrities, kurie jau vasario mėn. į fizinį raštingumą ugdančias veiklas įtrauks savo įstaigų ugdytinius.

Lietuvos mažųjų žaidynės – vienas pirmųjų projektų, kuriame bus įgyvendinamas Lietuvai kuriamas unikalus fizinio raštingumo modelis, tad seminaro dalyviams teko unikali galimybė pirmiesiems susipažinti su modelio gairėmis bei jomis paremtomis fizinio raštingumo ugdymo galimybėmis.

Teorinės dalies metu aptarti ne tik esminiai projekto klausimai, etapai, svarbiausios datos, bet ir pristatyta, kaip efektyviai ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikų motyvaciją dalyvauti fizinėse veiklose, pasitikėjimą savimi, fizines kompetencijas, kurti judėjimo džiaugsmą bei organizuoti rungtyniavimą.

Praktinės seminaro dalies metu ikimokyklinio ugdymo mokytojai galėjo išbandyti lektorių pateiktas fizinio aktyvumo užduotis skirtingoms fizinėms ypatybėms lavinti, kurias jie galės pritaikyti savo pedagoginėje veikloje.

„Šis sezonas yra ypatingas ir istorinis ne tik dalyviams vaikams, bet ir pedagogams. Būtent devintojo Lietuvos mažųjų žaidynių sezono metu mes remsimės specialistų Lietuvai ruošiamu unikaliu ir šalies kontekstą atitinkančiu fizinio raštingumo modeliu. Tai reiškia, kad vaikų fizinių ypatybių lavinimas bus dar efektyvesnis, o pedagogai šių seminarų metu patys pirmieji įgyja unikalių žinių, kurias jau netrukus pradės įgyvendinti savo darbe. Labai džiaugiamės tokiu dalyvių aktyvumu ir įsitraukimu, o seminarai svarbūs ne tik dėl įgytų žinių, bet ir galimybės pabendrauti su kolegomis bei patiems pasijusti vaikais“, – kalbėjo Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos (RIUKKPA) prezidentė Audronė Vizbarienė.

Tai buvo pirmasis iš penkių planuojamų vykdyti pasiruošimo etapo seminarų ikimokyklinio amžiaus ugdymo pedagogams Lietuvoje. Šiandien seminaras bus įgyvendinamas Alytuje, o vėliau – Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Iš viso seminaruose tikimasi sulaukti daugiau nei 900 pedagogų.

„Lietuvos mažųjų žaidynių projekte dalyvauju ne vienerius metus, asmeniškai man tai jau 4 kartas. Ir kiekvieni šio projekto metai – vis geresni, atnešantys naujų žinių ir patirčių. Įspūdžiai ir nuotaikos pačios geriausios. Pedagogai seminaro metu ne tik susipažino su fizinio raštingumo samprata ir jo įgyvendinimo idėja Lietuvoje, bet taip pat praktiškai išbandė šio modelio taikymo galimybes. Ar seminaras naudingas? Vienareikšmiškai galiu atsakyti, jog net labai. Remiantis fizinio raštingumo modelio gairėse pateiktais judėjimo įgūdžio formavimo etapais mes, pedagogai, praktinių užsiėmimų metu galėjome realiai išbandyti tam tikrų judėjimų įgūdžių, tokių kaip pusiausvyros, objekto valdymo, šuolių formavimo galimybes. Manau, jog šis naujas modelis sudomino projekto dalyvius ir tikiu, jog naujai įgytas žinias jie pritaikys savo ugdymo įstaigose“, – po seminaro sakė Radviliškio lopšelio – darželio „Eglutė“ judesio korekcijos pedagogė Jolanta Terminienė.

Pirmasis projekto etapas ikimokyklinio amžiaus vaikams prasidės jau vasario mėn., kurio metu dalyviai bus kviečiami įsitraukti į virtualius užsiėmimus bei kiekvieno jų metu ugdytis skirtingas fizines ypatybes.

Vėliau projekto dalyviai organizuos Lietuvos mažųjų žaidynių festivalius savo įstaigose, o sezono pabaiga bus pažymėta dešimtyje finalinių žaidynių festivalių didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur susitiks skirtingų ikimokyklinio ugdymo įstaigų komandos. 

Projektą globoja pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė.

Lietuvos mažųjų žaidynes nuo 2014 m. organizuoja Lietuvos tautinis olimpinis komitetas ir RIUKKPA. Projekto metu siekiama ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinį raštingumą, supažindinti bei įtraukti į jiems patrauklias fizinio aktyvumo veiklas taip skatinant džiaugsmą sportuoti, bendrauti, patirti gerų emocijų ir nuo mažų dienų stiprinti sveikatą.

Projektas iš dalies finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurias administruoja Švietimo mainų paramos fondas.